Kāpēc transportam nepieciešama atjaunojamā degviela?

Fosilā degviela pirmo reizi tika izmantota transporta darbināšanai 1804. gadā pirmajā tvaika vilciena braucienā. Pēdējo 200 gadu laikā fosilā degviela ir darbinājusi lielāko daļu sauszemes, ūdens un gaisa transportlīdzekļu. Būtībā oglekļa piesaistītāju izmantošana par transporta degvielu un CO2 izdalīšanās atmosfērā nav ilgtspējīga. Tagad fosilās degvielas laikmets tuvojas beigām.

Mēs esam būtiskas mobilitātes nodrošināšanas paradigmas maiņas vidū. Rītdienas mobilitāti nodrošinās plašs risinājumu klāsts, tostarp elektrība, ūdeņradis un atjaunojamā degviela. Šīs paradigmas maiņas pamatā ir steidzama vajadzība samazināt ar transportu saistītās emisijas, un tikai apvienojot visus pieejamos risinājumus, mēs sasniegsim klimata mērķus. Klimats ilgāk nevar gaidīt.

Pieejamība

Atjaunojamā degviela jau tagad palīdz samazināt transporta emisijas. Ražotāji visā pasaulē jau tirgo dažāda veida atjaunojamo degvielu, un nākamajās desmitgadēs ražošanas jauda pieaugs eksponenciāli.

Emisiju samazināšana

Pāreja uz Neste atjaunojamo degvielu palīdz ievērojami samazināt emisijas. Piemēram, pārejot uz Neste MY atjaunojamo dīzeļdegvielu, emisijas var tikt samazinātas līdz pat 90 procentiem visā degvielas kalpošanas laikā, un Neste MY ilgtspējīgā aviācijas degviela var samazināt emisijas līdz pat 80 procentiem.

Esošā infrastruktūra un transportlīdzekļi

Neste atjaunojamo degvielu var izmantot jau esošajās automašīnās, kravas automašīnās, lidmašīnās un kuģos. Tas ļaus šo degvielu ātri pielāgot.

Elastīga

Atjaunojamo degvielu var jaukt ar fosilo degvielu. Tas nodrošina pakāpenisku pāreju un ļauj darboties elastīgi.

Pārbaudīta

Atjaunojamā degviela ir pastāvējusi gadu desmitiem, un tā ir pārbaudīts risinājums visiem transporta veidiem. Tas ir īpaši svarīgi aviācijas nozarē, kur pat vismazāko izmaiņu drošības sertifikācija var ilgt vairākus gadus.

Daudzpusīga

Atjaunojamo degvielu var pielāgot visiem transporta veidiem. Automašīnas, furgoni, kravas automašīnas, lidmašīnas, kuģi un smagā tehnika var darboties ar atjaunojamo degvielu.

Nākotnes vajadzībām atbilstoša

Jaunu izejvielu un procesu klāsts varētu ļaut pasaulē ievērojami palielināt atjaunojamās degvielas ražošanu, līdz 2040. gadam līdz pat vairāk nekā 1000 megatonnu naftas ekvivalenta, kas būtu pietiekami, lai aizstātu visu aviācijā un jūras transportā, kā arī būtiskā daļā autotransporta izmantoto fosilo degvielu.

Jebkurā laikā, jebkurā vietā

Atjaunojamā degviela var palīdzēt samazināt emisijas autotransporta nozarē, kur citas alternatīvas var nebūt dzīvotspējīgas, tostarp no atsevišķiem transporta veidiem un lauku teritorijās.

Kāpēc mums ir vajadzīga atjaunojamā degviela?

Atklāj, kāpēc atjaunojamā degviela ir svarīga ilgtspējīgas mobilitātes problēmas sastāvdaļa.