PSD2

Jaunā ES direktīva par maksājumu pakalpojumiem (PSD2) ievieš izmaiņas arī Neste mobilās aplikācijas maksājumos no 2021.gada 1.janvāra. 

Norēķinoties ar Neste mobilo aplikāciju ir nepieciešama stingra autentifikācija.Tā tiek veikta, izmantojot tiešsaistes bankas akreditācijas datus no klienta izvēlētās bankas. Pārskatītās direktīvas mērķis ir nodrošināt klientu maksājumu drošību. 

Kā tas ietekmē klientu, norēķinoties ar Neste mobilo aplikāciju? 

Likuma izmaiņu pamatā ir klientu informācijas un apmaksas drošības garantēšana. Direktīvas pieņemšana nozīmē, ka noteiktās situācijās, kad maksājumiem tiek izmantota banku karte, klientam nepieciešams veikt stingro autentifikāciju. 

Stingrā autentifikācija, atkarībā no banku piedāvātajiem risinājumiem, var nozīmēt, piemēram, atsevišķa PIN koda vai ar īsziņu saņemta koda ievadīšanu, veicot pirkuma darījumu. To izlemj banka, nevis Neste. 

Stingrā autentifikācija ir nepieciešama:

  • pirkumiem virs 30 eiro
  • pirkumiem, kas mazāki par 30 eiro, katru sesto reizi
  • ja mazo pirkumu (līdz 30 eiro) summa pārsniegs 100 eiro

Pirms veicat degvielas uzpildi, Neste mobilā aplikācija Jūs novirza uz stingrās autentifikācijas pakalpojumu, ko nodrošina Jūsu izvēlētā banka.

Turpmāk Neste mobilās aplikācijās PIN kods vai biometriskā identifikācija nebūs pietiekams maksājuma autentifikācijas veids. 

Kur es varu iegūt vairāk informācijas?

Plašāka informācija par PSD2 un tā ietekmi uz maksājumiem tiešsaistē un mobilajām ierīcēm ir pieejama Jūsu izvēlētās bankas mājaslapā. 

Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes par PSD2- ŠEIT