Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes par mobilo aplikāciju

1.1. Kas ir Neste mobilā aplikācija un kā to atrast? 
Neste mobilā aplikācija ir droša un ērta mobilā lietojumprogramma, kas ļauj norēķināties par pirkumiem Neste degvielas uzpildes stacijās Latvijā, Igaunijā un Somijā, piesaistot lietotājam piederošās bankas kartes - debetkarti vai kredītkarti (Visa vai Mastercard) vai Neste karti privātpersonām. Neste mobilo aplikāciju var lejupielādēt no Google Play vai App Store, meklētājā  ierakstot Neste.
1.2. Kā darbojas  Neste mobilā aplikācija?
Lai izmantotu Neste mobilo aplikāciju, lietotājam tā ir jālejupielādē savā viedierīcē. Lietotājam nepieciešams autentificēties, ievadot prasīto informāciju. 
Obligāts nosacījums Neste mobilās aplikācijas izmantošanai ir aktīvs interneta pieslēgums (mobilie dati, Wi-Fi, u.c.).
1.3. Vai es varu lietot Neste mobilo aplikāciju jebkurā mobilajā ierīcē?
Neste mobilā aplikācija darbojas viedtālruņos OS platformās:
• iPhone: iOS 11 vai jaunāka versija
• Android: versija 4.1 vai jaunāka
1.4. Vai ir iespējams lietot Neste mobilo aplikāciju, nepievienojot maksāšanas līdzekli?
Nē, lai varētu izmantot Neste mobilo aplikāciju ir nepiciešams pievienot kādu no piedāvātajiem maksāšanas veidiem.
1.5. Kādās valodās es varu lietot Neste mobilo aplikāciju? 
Neste mobilā aplikācija ir pieejama latviešu, igauņu, lietuviešu, somu, zviedru un angļu valodā. Neste mobilās aplikācijas valoda automātiski tiks iestatīta atkarībā no mobilās ierīces valodas uzstādījumiem. Lietotājs var mainīt Neste mobilās aplikācijas valodu sadaļā Vispārīgie iestatījumi.
 
2. Mobilais maksājums
2.1 Kas ir mobilais maksājums?
Izmantojot mobilo maksājumu, vari izmantot savu viedierīci, lai norēķinātos par pirkumiem Neste degvielas uzpildes stacijās.
2.2 Vai mobilais maksājums aizstās tradicionālās maksājuma metodes Neste stacijās?
Mobilais maksājums ir jauns maksājuma veids papildus esošajiem maksājuma veidiem. Tas neaizstāj nevienu no tiem.
3. Darba sākšana ar aplikaciju
3.1 Kā sākt lietot Neste mobilo aplikāciju?
Lai sāktu, izvēlies valsti, kurā galvenokārt izmanto pakalpojumu. Pieraksties ar esošo Neste Extranet kontu vai reģistrējies kā jauns lietotājs ar savu vārdu un uzvārdu, e-pastu, izveido paroli.
Lai izmantotu mobilā maksājumu funkciju, aplikacijā jāpievieno viens no piedāvātajiem maksāšanas līdzekļiem. Lai aplikācijai pievienotu bankas karti, nepieciešams ievadīt bankas kartes numuru, derīguma termiņu un drošības kodu. Lai pievienotu Neste karti privātpersonām, nepieciešams veikt stingro autentifikāciju, izmantojot Smart ID. 
Izveido savu personīgo PIN.  Apstiprini savu PIN un sāc lietot Neste mobilo aplikāciju. Ar to tiks apstiprināti mobilie maksājumi.
3.2. Maksājuma veikšanas kārtība atrodoties Neste degvielas uzpildes stacijā?
Novieto savu automašīnu pie vēlamā sūkņa un izslēdz dzinēju.
Izmantojot Neste mobilo aplikaciju, sadaļā “Uzpilde” izvēlies ikonu “Sākt uzpildi”.
Izvēlies sūkni, no kura veiksi uzpildi.
Izvēlieties maksāšanas līdzekli, ar kuru tiks veikta apmaksa. Ja ir izvēlēts galvenais maksāšanas veids sadaļā “Karšu iestatījumi”, tad izvēli nav nepieciešams veikt un apmaksa notiks ar galveno maksāšanas veidu
Ievadi Neste mobilajā aplikacijā izveidoto PIN kodu, lai veiktu priekšapmaksu par degvielas, AdBlue vai vējstiklu šķidruma uzpildi.
Pēc noklusējuma priekšapmaksai ar Bankas karti tiks rezervēti 60 EUR. Jums ir tiesības mainīt priekšapmaksas summu pirms uzpildes vai sadaļā “Karšu iestatījumi”.
Pēc priekšapmaksas veikšanas, uzpilde jāsāk piecu minūšu laikā.
Kad uzpilde ir pabeigta, novieto degvielas uzpildes pistoli atpakaļ sūknī.
Elektronisks čeks par uzpildi ir pieejams mobilajā aplikācijā "Neste", sadaļā “Vēsture”. Čeks papīra formātā ir pieejams āra maksāšanas terminālā.
Ja pirkums ir veikts ar Bankas karti, starpība starp rezervēto naudas summu un summu par kādu faktiski veikta uzpilde, tiks automātiski atgriezta uz Jūsu mobilajā aplikācijā "Neste" piesaistītās Bankas kartes bankas kontu.
3.3. Ja neizdodas pievienot banku karti. Ko darīt? 
1) Pārliecinies, ka bankas kartes dati ir ievadīti pareizi un bankas kartes tiešsaistes pirkumi ir aktivizēti. Kartes tiešsaistes pirkumu aktivizāciju vari veikt internetbankā. 
2) Pārbaudiet savu internetbanku, vai jūsu kartei nav noteikts izmaksu limits internetā.
Atsevišķām virtuālajām banku kartēm tiešsaistes maksājumiem nepieciešams veikt katra maksājuma apstiprināšana, un tāpēc Neste mobilo maksājumu funkcija var tikt bloķēta. Lai iegūtu papildinformāciju, sazinieties ar kartes izsniedzēju vai banku.
3.4. Ja neizdodas pievienot Neste karti privātpersonām. Ko darīt?
1) Pārliecinies, ka ir derīga Neste karte privātpersonām. 
2) Pārbaudi, vai viedierīcē ir aktivizēta SmartID pilnā versija (SmartID aplikācijā ir balts fons). Instrukcija, kā veikt pilnās SmartID versijas uzstādīšanu, pieejama www.neste.lv (https://www.neste.lv/lv/mobila-aplikacija-neste).
3) Pārliecinies, ka tavā Neste Extranet kontā ir redzama virtuālā karte “Mobilais maksājums”.
4) Pārliecinies, ka personas kods ievadīts pareizi ar domuzīmi starp cipariem (123456-54321).
4. Degvielas uzpilde un samaksa par to
4.1 Vai man ir jāmaksā par pakalpojumu?
Aplikācijas lejupielāde un lietošana ir bez maksas. Izmaksas par mobilajiem datiem, kas tiek patērēti aplikācijas lejupielādei un izmantošanai, sedz pats lietotājs. 
4.2 Vai es varu uzpildīt degvielu jebkurā Neste stacijā, izmantojot Neste mobilo aplikāciju?
Neste mobilie maksājumi ir pieejami visās Neste degvielas uzpildes stacijās visā Latvijā. Neste mobilajā aplikācijā, izmantojot degvielas uzpildes stacijas meklēšanas funkciju, varat viegli atrast degvielas uzpildes stacijas, kurās iespējams veikt mobilos aksājumus. Mobilajā aplikācijā šīs stacijas apzīmētas ar zemāk redzamo simbolu. 
4.3. Vai degvielas uzpildes zonā ir atļauts izmantot mobilos telefonus?
Lai izvairītos no degvielas tvaiku uzliesmošanas, ko var izraisīt elektrostatiskā izlāde vai elektro iekārtu īssavienojums, lūgums darbības, kas saistītas ar mobiliem maksājumiem, veikt atrodoties transporta līdzeklī. 
4.4. Vai es varu mainīt pirkuma limitu, lai veiktu maksājumu ar banku karti?
Jā, var. Pēc noklusējuma priekšautorizācijai tiks rezervēti 60 EUR. Lietotājam ir tiesības mainīt rezervācijas summu, ekrānā ievadot vēlamo uzpildes summu vai nomainot sadaļā “Karšu iestatījumi”.
Pēdējā izvēlētā maksājuma summa tiek saglabāta. 
Minimālā uzpildes summa, ko iespējams autorizēt,  ir 3 EUR. 
4.5. Vai pēc uzpildes, varu saņemt darījuma čeku? 
Elektronisks čeks par uzpildi ir pieejams mobilajā aplikācijā "Neste", sadaļā “Vēsture”. Čeks papīra formātā ir pieejams āra maksāšanas terminālā izvēloties attiecīgā sūkņa pogu “‘Čeks”.
4.6. Vai ir droši maksāt par degvielu, izmantojot viedierīci?
Jā, ir. Katrs pirkums jāapstiprina ar jūsu izvēlētu PIN.
4.7. Vai ar mobilo maksājumu var norēķināties par vējstiklu šķidrumu un AdBlue? 
Jā, ir iespējams norēķināties ar mobilo maksājumu par vējstiklu šķidrumu un AdBlue. 
4.8. Vai ar mobilo maksājumu var norēķināties par pirkumiem pie Neste  partneriem?
Pašlaik iespējams norēķināties ar mobilo maksājumu tikai par degvielu, vējstiklu šķidrumu un AdBlue Neste degvielas uzpildes stacijās. 
4.9. Ja tiek izmantots mobilais maksājums, vai es veikšu priekšautorizāciju par degvielas uzpildīšanu?
Pēc noklusējuma priekšapmaksai ar Bankas karti tiks rezervēti 60 EUR. Jums ir tiesības mainīt priekšapmaksas summu pirms uzpildes vai sadaļā “Karšu iestatījumi”.
4.10. Vai pastāv iespēja, ka kāds cits DUS apmeklētājs var veikt degvielas uzpildi, kamēr veicu apmaksu par pirkumu ar mobilo maksājumu? 
Tas ir iespējams tikai gadījumā, ja esat novietojis savu transporta līdzekli pie cita sūkņa, nekā tika izvēlēts Neste mobilajā aplikācijā. Tāpēc aicinām rūpīgi pievērst uzmanību mobilajā aplikācijā izvēlētajam sūknim un sūkņa numuram, pie kura novietots transporta līdzeklis. 
4.11. Kas ir citas lojalitātes kartes, kas parādās sadaļā “Lojalitātes kartes”? Vai es varu saņemt šo karšu bonusa punktus par mobilajiem maksājumiem?
Tās ir citu valstu lojalitātes kartes un to sniegtie bonusi netiek piemēroti Latvijā. 
4.12. Vai mobilajā aplikācijā ir iespējams apskatīt veiktos darījumus? 
Šo informāciju ir iespējams redzēt sadaļā “Vēsture”. Informācija par pirkumiem tiek saglabāta 90 dienas vai līdz brīdim, kad izrakstāties no Neste mobilās aplikācijas.  
5. Tehniski jautājumi par mobilo aplikāciju
5.1. Kā nomainīt izvēlēto PIN?
Aplikācijas iestatījumos izvēlies sadaļu “Lietotāja informācija”. PIN kodu varēsi nomainīt sadaļā “Drošība”. 
5.2 Ar ko sazināties, ja neizdodas veikt apmaksu par pirkumu ar mobilo aplikāciju?  
Šādos gadījumos aicinām sazināties ar bezmaksas Neste diennakts klientu apkalpošanas centru, zvanot pa tālruni:  80009006  vai rakstot uz e-pastu: neste.kartes@neste.com  
5.3. Ja mans tālrunis tiek nozagts, vai persona var veikt darījumu ar mobilo maksājumu? 
Ikviens pirkums ir jāapstiprina ar PIN kodu. Ja trešai personai ir zināms Jūsu PIN kods, tad apmaksa par pirkumu ar mobilo maksājumu ir iespējams veikt. Tāpēc aicinām savu PIN kodu nevienam neizpaust. 
Ja aplikācijā esi pievienojis banku karti, aicinām deaktivizē mobilos maksājumus savā internetbankā vai sazinies ar banku, lai karte tiktu bloķēta. 
Ja aplikācijā esi pievienojis Neste karti privātpersonām, aicinām bloķēt Neste karti. To var izdarīt Neste Extranet vai zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni: 80009006.
5.4 Ko darīt, ja lietotne nedarbojas?
Aicinām informēt mūs, zvanot uz bezmaksas Neste diennakts klientu apkalpošanas tālruni: 80009006 vai rakstot uz e-pastu: neste.kartes@neste.com.   
Lai uzlabotu aplikācijas darbību un funkcijas, priecāsimies, ja atsūtīsi  mums savus ieteikumus, vērtējumu vai citu svarīgu informāciju, kas var uzlabot mobilās aplikācijas darbību, uz https://www.neste.lv/lv/anketa-atsauksmem  
5.5 Kā es varu pārtraukt Neste mobilās aplikācijas lietošanu?
Lietotājs ir tiesīgs jebkurā laikā pārtraukt Neste mobilās aplikācijas izmantošanu, izdzēšot lietotni no savas viedierīces.