Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes par mobilo aplikāciju

1.1. Kas ir Neste mobilā aplikācija un kā to atrast? 
Neste mobilā aplikācija ir droša un ērta mobilā lietojumprogramma, kas ļauj norēķināties par pirkumiem Neste degvielas uzpildes stacijās Latvijā, Igaunijā un Somijā, piesaistot lietotājam piederošās bankas kartes - debetkarti vai kredītkarti (Visa vai Mastercard). Neste mobilo aplikāciju var lejupielādēt no Google Play vai App Store, meklētājā  ierakstot Neste.
1.2 Kā darbojas  Neste mobilā aplikācija?
Lai izmantotu Neste mobilo aplikāciju, lietotājam tā ir jālejupielādē savā viedierīcē. Lietotājam nepieciešams autentificēties, ievadot prasīto informāciju. Obligāts nosacījums Neste mobilās aplikācija izmantošanai ir aktīvs interneta pieslēgums (mobilie dati, Wi-Fi, u.c.).
1.3. Vai es varu lietot Neste mobilo aplikāciju jebkurā mobilajā ierīcē?
Neste mobilā aplikācija darbojas viedtālruņos OS platformās:
• iPhone: iOS 11 vai jaunāka versija
• Android: versija 4.1 vai jaunāka
 1.4. Vai es varu lietot Neste mobilo aplikāciju, neizmantojot maksājuma funkciju?
Jā, Neste mobilo aplikāciju var izmantot arī, lai atrastu Neste degvielas uzpildes stacijas un pārlūkotu piedāvājumus.
1.5. Vai ir iespējams lietot Neste mobilo aplikāciju nepievienojot bankas kartes?
Nē, nav iespējams. 

1.6. Kādās valodās es varu lietot Neste mobilo aplikāciju? 

Neste mobilā aplikācija ir pieejama latviešu, igauņu, somu, zviedru un angļu valodā. Neste mobilās aplikācijas valoda automātiski tiks iestatīta atkarībā no mobilās ierīces valodas uzstādījumiem. Lietotājs var mainīt Neste mobilās aplikācijas valodu sadaļā "Vispārīgie iestatījumi". 
 

2. Mobilais maksājums

2.1 Kas ir mobilais maksājums?
Izmantojot mobilo maksājumu, vari izmantot savu mobilo tālruni, lai norēķinātos par pirkumiem Neste degvielas uzpildes stacijās.
2.2 Vai mobilais maksājums aizstās tradicionālās maksājuma metodes Neste stacijās?
Mobilais maksājums ir jauns maksājuma veids papildus esošajiem maksājuma veidiem. Tas neaizstāj nevienu no tiem.
 

3. Darba sākšana ar aplikaciju

3.1 Kā sākt lietot Neste mobilo aplikāciju?
Lai sāktu, izvēlies valsti, kurā galvenokārt izmanto pakalpojumu. Pēc tam reģistrējies kā jauns lietotājs ar savu vārdu un uzvārdu, e-pastu, izveido paroli. Lai izmantotu mobilā maksājumu funkciju, aplikacijā jāpievieno fiziskas personas vai uzņēmuma debetkarte vai kredītkarte (Visa vai Mastercard). Lai aplikācijai pievienotu bankas karti, nepieciešams ievadīt bankas kartes numuru, derīguma termiņu un drošības kodu.
Izveido savu personīgo PIN.  Apstiprini savu PIN un sāc lietot Neste mobilo aplikāciju. Ar to tiks apstiprināti mobilie maksājumi.
3.2. Maksājuma veikšanas kārtība atrodoties Neste degvielas uzpildes stacijā
Novieto savu automašīnu pie vēlamā sūkņa un izslēdz dzinēju.
Izmantojot Neste mobilo aplikaciju, sadaļā “Uzpilde” izvēlies ikonu “Sākt uzpildi”.
Izvēlies sūkni, no kura veiksi uzpildi.
Ievadi Neste mobilajā aplikacijā izveidoto PIN kodu, lai veiktu priekšautorizāciju par degvielas, AdBlue vai vējstiklu šķidruma uzpildi.
Ja Neste mobilajai aplikacijai ir piesaistītas vairākas banku kartes, tad pirms PIN koda ievades ir jāizvēlās bankas karte, ar kuru tiks veikta priekšautorizācija.
Pēc noklusējuma priekšautorizācijaii tiks rezervēti 60 EUR. Lietotājam ir tiesības mainīt rezervācijas summu, ekrānā ievadot vēlamo uzpildes summu vai nomainot sadaļā “Karšu iestatījumi”.
Pēc priekšautorizācijas veikšanas, uzpilde jāsāk piecu minūšu laikā.
Kad uzpilde ir pabeigta, novieto degvielas uzpildes pistoli atpakaļ sūknī.
Informācija par uzpildi ir pieejama mobilās aplikacijas „Neste” sadaļā “Vēsture”. Čeks papīra formātā ir pieejams āra maksāšanas terminālā.
Starpība starp rezervēto naudas summu un summu par kādu faktiski veikta uzpilde, tiks automātiski atgriezta uz Neste mobilajā aplikacijā piesaistītās bankas kartes bankas kontu.
3.3. Ja neizdodas pievienot debetkarti. Ko darīt? 
1) Pārliecinies, ka bankas kartes dati ir ievadīti pareizi un bankas kartes tiešsaistes pirkumi ir aktivizēti. Kartes tiešsaistes pirkumu aktivizāciju vari veikt internetbankā. 
2) Pārbaudiet savu internetbanku, vai jūsu kartei nav noteikts izmaksu limits internetā.
Atsevišķām virtuālajām kartēm tiešsaistes maksājumiem nepieciešams veikt katra maksājuma apstiprināšana, un tāpēc Neste mobilo maksājumu funkcija var tikt bloķēta. Lai iegūtu papildinformāciju, sazinieties ar kartes izsniedzēju vai banku.
3.4. Kāpēc es nevaru pierakstīties, izmantojot Smart-ID, un ievadīt savu PIN?
Ja, piesakoties Smart-ID e-vidē, tiek parādīts kļūdas ziņojums, ka šāds lietotāja konts nepastāv, iespējams, jums nav Smart-ID konta. Lai izmantotu Smart-ID, lejupielādējiet un instalējiet Smart-ID viedo lietotni, kas pieejama App Store vai Google Play. Pēc tam pabeidziet konta reģistrēšanas un autorizācijas procesu. Piesakoties e-pakalpojumos, pārliecinieties, vai esat pareizi ievadījis visus datus (savu lietotājvārdu, Smart-ID kontu utt.). Lai Smart-ID paziņojumi darbotos, jums ir jābūt atvērtai Smart ID lietojumprogrammai fonā un jāpiesakās viedtālrunī ar savu profilu.
3.5 Kāpēc kartē tiek uzrādīta maksa par pakalpojumu, kaut arī neesmu uzpildījis degvielu?
Bankas veic naudas rezervāciju pirms darījuma par preci vai pakalpojumu. Šī nauda tiks Jums atgriezta pēc darījuma veikšanas.

4. Degvielas uzpilde un samaksa par to

4.1 Vai man ir jāmaksā par pakalpojumu?
Aplikācijas lejupielāde un lietošana ir bez maksas. Izmaksas par mobilajiem datiem, kas tiek patērēti aplikācijas lejupielādei un izmantošanai, sedz pats lietotājs. 
4.2 Vai es varu uzpildīt degvielu jebkurā Neste stacijā, izmantojot Neste mobilo aplikāciju?
Neste mobilie maksājumi ir pieejami visās 75 degvielas uzpildes stacijās visā Latvijā. Neste mobilajā aplikācijā, izmantojot degvielas uzpildes stacijas meklēšanas funkciju, varat viegli atrast degvielas uzpildes stacijas, kurās iespējams veikt mobilos maksājumus. Mobilajā aplikācijā šīs stacijas apzīmētas ar zemāk redzamo simbolu. 
4.3. Vai degvielas uzpildes zonā ir atļauts izmantot mobilos telefonus?
Lai izvairītos no degvielas tvaiku uzliesmošanas, ko var izraisīt elektrostatiskā izlāde vai elektro iekārtu īssavienojums, lūgums darbības, kas saistītas ar mobiliem maksājumiem, veikt atrodoties transporta līdzeklī. 
4.4. Vai es varu mainīt pirkuma limitu, lai veiktu maksājumus?
Jā, var. Pēc noklusējuma priekšautorizācijā tiks rezervēti 60 EUR. Lietotājam ir tiesības mainīt rezervācijas summu, ekrānā ievadot vēlamo uzpildes summu vai nomainot sadaļā “Karšu iestatījumi”.
Pēdējā izvēlētā maksājuma summa tiek saglabāta. 
Minimālā uzpildes summa, ko iespējams autorizēt,  ir 3 EUR. 
4.5. Vai pēc uzpildes, varu saņemt darījuma čeku? 
Čeku par veikto darījumu vari saņemt pie maksāšanas termināla, izvēloties attiecīgā sūkņa pogu “‘Čeks”. 
4.6. Vai ir droši maksāt par degvielu, izmantojot viedtālruni?
Jā, ir. Katrs pirkums jāapstiprina ar jūsu izvēlētu PIN.
4.7. Vai ar mobilo maksājumu var norēķināties par vējstiklu šķidrumu un AdBlue? 
Jā, ir iespējams norēķināties ar mobilo maksājumu par vējstiklu šķidrumu un AdBlue. 
4.8. Vai ar mobilo maksājumu var norēķināties par pirkumiem pie Neste  partneriem?
Nē. Pašlaik iespējams norēķināties ar mobilo maksājumu tikai par Neste produktiem. 
4.9. Ja tiek izmantots mobilais maksājums, vai es veikšu priekšautorizāciju par degvielas uzpildīšanu?
Pēc noklusējuma priekšautorizācijā tiks rezervēti 60 EUR. Lietotājam ir tiesības mainīt rezervācijas summu, ekrānā ievadot vēlamo uzpildes summu vai nomainot sadaļā “Karšu iestatījumi”.
4.10. Vai pastāv iespēja, ka kāds cits DUS apmeklētājs var veikt degvielas uzpildi, kamēr veicu apmaksu par pirkumu ar mobilo maksājumu? 
Tas ir iespējams tikai gadījumā, ja esat novietojis savu transporta līdzekli pie cita sūkņa, nekā tika izvēlēts Neste mobilajā aplikācijā. Tāpēc aicinām rūpīgi pievērst uzmanību mobilajā aplikācijā izvēlētajam sūknim un sūkņa numuram, pie kura novietots transporta līdzeklis. 
4.11. Kas ir Plussa karte? Vai es varu saņemt Plussa bonusa punktus par mobilajiem maksājumiem?
Plussa karte ir atlaižu karte Neste Somija, kas piedāvā atlaides Neste Somijas degvielas uzpildes stacijās. Latvijā šī karte nedarbojas. 
4.12. Kas ir Sooduskaart  karte? Vai es varu saņemt Sooduskaart bonusa punktus par mobilajiem maksājumiem?
Sooduskaart ir Neste Igaunija izdota atlaižu karte. Izmantojot šo karti Neste Latvija DUS tīklā, klientam tiek piešķirta atlaide pirkumam -1,5 centi/l. 
Neste Latvija šo karti neizdod. 
4.13. Vai mobilajā aplikācijā ir iespējams apskatīt veiktos darījumus? 
Šo informāciju ir iespējams redzēt sadaļā “Vēsture”. Informācija par pirkumiem tiek saglabāta 30 dienas no pirkuma veikšanas dienas vai līdz brīdim, tiklīdz izrakstāties no Neste mobilās aplikācijas.  
4.14. Vai mobilajā aplikācijā ir iespējams pievienot Neste karti privātpersonām?  
Šobrīd nav iespējams pievienot.
 

5. Tehniski jautājumi par mobilo aplikāciju

5.1. Kā nomainīt izvēlēto PIN?
Aplikācijas iestatījumos izvēlies sadaļu “Lietotāja informācija”. PIN kodu varēsi nomainīt sadaļā “Mainīt paroli/ PIN kodu”. 
5.2 Ar ko sazināties, ja neizdodas veikt apmaksu par pirkumu ar mobilo maksājumu vai neizdodas veikt produkta uzpildi? 
Šādos gadījumos aicinām sazināties ar bezmaksas Neste diennakts klientu apkalpošanas centru, zvanot pa tālruni:  80009006  vai rakstot uz e-pastu: neste.kartes@neste.com  
5.3. Ja mans tālrunis tiek nozagts, vai persona var veikt darījumu ar mobilo maksājumu? 
Ikviens pirkums ir jāapstiprina ar PIN kodu. Ja trešai personai ir zināms Jūsu PIN kods, tad apmaksa par pirkumu ar mobilo maksājumu ir iespējams veikt. Tāpēc aicinām savu PIN kodu nevienam neizpaust. 
Ieteikumi, ko darīt šādās situācijās: deaktivizē mobilos maksājumus savā internetbankā vai sazinies ar banku, lai karte tiktu bloķēta. 
5.4 Ko darīt, ja lietotne nedarbojas?
Aicinām informēt mūs, zvanot uz bezmaksas Neste diennakts klientu apkalpošanas tālruni: 80009006 vai rakstot uz e-pastu: neste.kartes@neste.com.   
Lai uzlabotu aplikācijas darbību un funkcijas, priecāsimies, ja atsūtīsi  mums savus ieteikumus, vērtējumu vai citu svarīgu informāciju, kas var uzlabot mobilās aplikācijas darbību, uz https://www.neste.lv/lv/anketa-atsauksmem  
5.5 Kā es varu pārtraukt Neste mobilās aplikācijas lietošanu?
Lietotājs ir tiesīgs jebkurā laikā pārtraukt Neste mobilās aplikācijas izmantošanu, izdzēšot lietotni no savas viedierīces.