Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes par PSD2

Kas ir PSD2?

PSD2 ir ES mēroga Maksājumu pakalpojumu direktīva, kuras mērķis ir padarīt tiešsaistes un mobilos maksājumus drošākus patērētājiem, ļaunprātīgas izmantošanas novēršanai. Direktīva nosaka, ka klientu autentifikācija būs obligāta visiem tiešsaistes maksājumiem ES.

Kas ir spēcīga klienta autentifikācija?

Stingras klienta autentifikācijas mērķis ir nodrošināt, lai klients, kas veic maksājumu, būtu maksājumu instrumenta faktiskais turētājs. Somijā karšu turētāju stingrā klientu autentifikācija parasti notiek, izmantojot banku izsniegtus akreditācijas datus. Elektronisko maksājumu darījumi ietver, piemēram, tiešsaistes bankas pārskaitījumus, karšu termināla darījumus, attālus maksājumus un tiešsaistes veikalu maksājumus (mobilie maksājumi).

Kā PSD2 ietekmēs mobilos maksājumus, kas veikti, izmantojot programmu Neste?

PSD2 ietekme uz Neste mobilās aplikācijas lietotājiem ir atkarīga no pirkšanai izmantotās kartes. Praksē arvien vairāk būs nepieciešama spēcīga klientu autentifikācija, kad kā maksāšanas līdzeklis Neste  mobilajā aplikācijā tiks izmantota banka vai kredītkarte. Ja pirkuma summa pārsniedz EUR 30, kas veikti, izmantojot banku vai kredītkarti, būs nepieciešama spēcīga klienta autentifikācija.

Stingra klientu autentifikācija ne vienmēr būs nepieciešama pirkumiem, kuru vērtība ir mazāka par EUR 30 (atbrīvojums no maksājumiem ar zemu vērtību). To noteiks banka, nevis Neste. Stingrā klienta autentifikācija būs nepieciešama arī maziem pirkumiem, ja attiecīgais pirkums ir sestais pirkums bez autentifikācijas pēc kārtas vai arī bez autentifikācijas veikto secīgo pirkumu summa sasniedz EUR 100.

Neste mobilā aplikācija palīdzēs lietotājam veikt savas izvēlētās bankas spēcīgu klientu autentifikācijas procesu, pirms viņi varēs sākt degvielas uzpildīšanu. Izpildot lietojumprogrammas sniegtos norādījumus. Papildus spēcīgai klientu autentifikācijai jums būs jāievada vai nu savas Neste mobilās aplikācijas PIN kods, vai arī jāizmanto biometriskā autentifikācija (Face ID vai pirksta nospiedums). Neste mobilās aplikācijas PIN kods vai biometriskā autentifikācija vairs nebūs pietiekams maksājumu autentifikācijas līdzeklis.

Esmu Neste Bizness klients. Vai mani maksājumi mainīsies?

PSD2 neizraisīs izmaiņas Neste Bizness klientiem. Neste programmas PIN kods vai biometriskā autentifikācija (Face ID vai pirksta nospiedums) joprojām būs pietiekama kā autentifikācija saistībā ar maksājuma transakciju.

Man ir Neste privātpersonu karte. Vai mani maksājumi mainīsies?

PSD2 neradīs izmaiņas Neste privātpersonu karšu lietotājiem. Neste programmas PIN kods vai biometriskā autentifikācija (Face ID vai pirksta nospiedums) joprojām būs pietiekama kā autentifikācija saistībā ar maksājuma transakciju.

Ja degvielas uzpilde summa ir mazāka par EUR 30?

Stingrā klientu autentifikācija parasti nav nepieciešama maksājumiem, kas mazāki par EUR 30 (atbrīvojums no maksājumiem ar zemu vērtību). To izlems Jūsu izvēlētā banka, nevis Neste.  Taču jāņem vērā, ka stingrā klientu autentifikācija mazajiem maksājumiem būs nepieciešama pēc pieciem secīgiem maksājumiem bez autentifikācijas, vai arī tad, kad secīgu maksājumu kopsumma bez autentifikācijas sasniegs 100 eiro.

Vai PSD2 ietekmēs Neste lietotnes pieņemšanu?

Jaunā Maksājumu pakalpojumu direktīva ietekmēs tikai maksājumus. Reģistrācija Neste mobilajā aplikācijā paliks nemainīga.

Kur var lasīt vairāk par jauno Maksājumu pakalpojumu direktīvu?

Vairāk informācija šeit: https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/business_economy_euro/banking_and_finance/documents/leaflet-your-rights-payments-eu_lv.pdf  Plašāka informācija pieejama arī no jūsu bankas.

Kā veikt maksājumus ar lietotni pēc PSD2 ieviešanas?

Pārliecinieties, vai mobilajā ierīcē ir instalēta bankas autentifikācijas programma (piemēram, DP mobilā atslēga vai Nordea kodu lietotne). Tas paātrinās stipru klienta autentifikāciju jūsu ierīcē. Ievērojiet arī savas bankas norādījumus par maksājumu apstiprināšanu tiešsaistē, jo procedūras dažādās bankās var atšķirties.

Neste mobilajā aplikācijā, izmantojot pirkstu nospiedumu autentifikāciju vai Face ID, lai apstiprinātu maksājumus, transakcija tiks paātrināta, jo Neste mobilās aplikācijas PIN kods nebūs nepieciešams. Pārliecinies, vai ierīce atbalsta biometrisko autentifikāciju (Face ID vai pirkstu nospiedumu autentifikāciju), un aktivizējiet šo funkciju Neste mobilajā aplikācijā. 

Pārliecinieties, vai esat lejupielādējis Neste mobilās aplikācijas jaunāko versiju. Jaunākajā versijā vienmēr ir iekļauti jaunākie atjauninājumi, kas atvieglo programmas lietošanu.